Loader

Sacharidové vlny

Autor : | 1 komentář | On : 23. 10. 2019 | Kategorie : Dieta, Hubnutí, Jídelníček

Sacharidová dieta

Sacharidová dieta

Sacharidové vlny? Spravně! Pokud chcete co nejrychleji zhubnout a nebojíte se vyzkoušet něco nového, je tato dieta přesně pro vás.

Princip je jednoduchý. Zkrátka jíte podle jídelníčku a kila ubývají samy. A kupodivu se nemmusíte ani moc hýbat, jen dodržovat jídelníček. Samozřejmě, když k dietě přidáte ještě dostatek pohybu, rozdíl na váze je dost viditelnější. Sama s tím mám spoustu zkušeností.

Tuto dietu upřednostňují především kulturisté, a to pro vyrýsování svalů a pro formování postavy. Proto je tato dieta vhodná především pro sportovce. Je vhodná také pro lidi, kteří si chtějí vylepšit svou fyzickou kondici, nebo ji potřebují zvyšovat.

Mám takové pravidlo “ Nekoukat na váhu, ale na postavu“, a to z důvodu, že 1kg tuku v porovnání s 1kg svalů dokáže být i o 2/3 větší. Takže na váze můžete mít krásných 55kg, ale postava tomu nemusí odpovídat. Ale zpátky k sacharidové dietě.

Jak to funguje ?

Je to jednoduché. Na každý den máte určený přesný počet sacharidů, který za ten den máte přijmout. Další den máte ale zcela jiné množství. Například v pondělí přijmete 50g sacharidů, v úterý 100g, ve středu 150g, atd. A až dosáhnete například 250g sacharidů na den, tak další den si dáte opět 50g.

Naše tělo takhle v podstatě bude prožívat „šoky“, v jeden den hodně sacharidů, v další den málo. To má za následek, že naše tělo nebude stačit ukládat sacharidy do zásob, tudíž nebudeme tloustnout. Lajcky řečeno. Tímto způsobem nejen, že nebudeme přibírat, ale také se zbavíme podkožního tuku. A jak je známo, tak tuků na bříšku se nezbavíme cvičením, ale především stravou. Tím neříkám, že bříško zhubnete jen sacharidovými vlnami, toto je jen rychlejší způsob.

Důležité u této dietě je, že zde musíte snížit i tuky, a to na minimum.

Takže: střídate příjem sacharidů, snížíte příjem tuků na minimum a zvýšíte bílkoviny (proteiny). Jednoduché, co myslíte ?

Je důležité, že tuto dietu je dobré držet maximálně měsíc. Poté se postupně začínejte opět zdravě stravovat. Důležité je to postupně, protože pokud jeden den se rozhodnete ukončit sacharidové vlny a další den si dáte na co máte chuť, a nebudete to nějak redukovat, je dost možné, že nastane tzv. jojo efekt. Což znamená, že to co jste zhubly, opět naberete ba i víc.

Dále je důležitý pohyb, jak už jsem zmínila. Když k sacharidové dietě přidáte pohyb, budete úspěšněji spalovat tuky. Takže během této diety budete spalovat tuky a zároveň budete budovat svalovinu, takže 2v1.

Výhody a nevýhody

VÝHODY:
během měsíce se dá zhubnout i 10kg (záleží na množství tuku v těle)
– buduje se svalovina
– pravidelný přísun potravin (menší porce, jí se častěji – 6 jídel denně)
– výsledky jsou vidět do pár dnů

NEVÝHODY:
– při dnech, kdy přijímáte menší počet sacharidů je možné, že budete bojovat s chutí na sladké
– jojo efekt (pokud přejdete ze dne na den ke starým stravovacím návykům)
– pro někoho jsou dny s malým množstvím sacharidů obtížnější

 

sacharidové vlny jídelníček

Sacharidové vlny jídelníček

Jídlo, jídlo, jídlo, samé jídlo. Při sacharidové dietě budete jíst 6x denně a to po malých porcích, aby Vaše tělo nepostrádalo a nemělo pocit hladu.

Při této dietě nebudete muset u plotny strávit moc času. Střídájí se tu totiž brambory, rýže, kuřecí maso a tuňák. Dále také rýžové chlebíčky, tvaroh a šmakoun. Takže moc práce Vás nečeká.

Sacharidové vlny vzorový jídelníček:

Pondělí (50g) :
– snídaně (2 bílky,1žloutek, 1 rýžový chlebíček, zelenina)
– svačina (tuňák ve vlastní šťávě, zelenina)
– oběd (cca 100g kuřecích prsou, 60g rýže)
– svačina (30g protein, + pohyb, můžete i BCAA)
– večeře (100g kuřecích prsou nebo tuňáka, zelena)
– 2. večeře (120g tvarohu – odtučněného)

Postupně se nutriční hodnoty navyšují

Čtvrtek (250g) :
– snídaně (80g ovesných vloček, + můžeme přidat protein)
– svačina (6 rýžových chlebíčků)
– oběd (100g prsních řízků, 70g rýže, zelenina)
– svačina (70g rýže)
– večeře (100g tuňák ve vl. šťávě se 70g rýže, nebo 100g brambor se zeleninou)
– 2. večeře (120g tvarohu – odtučněného)

Comment (1)

  1. posted by Marketa on 23. 10. 2019

    Docela me sacharidova dieta zajima, ma nekdo praktickou zkusenost? Marketa

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *