Loader

Nesnažte se jen zhubnout. Zhubněte!

Autor : | Bez komentáře | On : 21. 10. 2019 | Kategorie : Hubnutí

Všimli jste si, kolik lidí se snaží rok co rok zhubnout a přitom jsou rok od roku tlustší? Také se snažíte shodit nějaké to kilo, ale vůbec se vám to nedaří? Chcete se přestat trápit, ale konečně vidět nějaké výsledky? Hledáte jednoduché, ale skutečně efektivní řešení? Nechcete zkoušet žádné pochybné způsoby, které stejně ve výsledku nefungují? Vyzkoušejte flexibilní stravování!

Co je flexibilní stravování?

Je to prosté – jíte, co chcete, jen se snažíte udržet v nastavených hodnotách kalorií, bílkovin, sacharidů a tuků. Zvládne to naprosto každý!

Flexibilní stravování začíná výpočtem

Nejprve je potřeba si spočítat, kolik byste toho vlastně měli denně sníst. Řekněme, že průměrný člověk s průměrnou pohybovou aktivitou by měl přijmout 1 800 kcal. To je pouze odhad a u každého člověka to bude naprosto odlišné. Ale od této hodnoty se můžete odpíchnout.

Z toho by mělo být 20 % bílkovin, 50 % sacharidů a 30 % tuků. Navíc je potřeba si uvědomit, že 1 g bílkovin má 4 kcal, 1 g sacharidů má 4 kcal a 1 g tuků má 9 kcal.

Díky tomu si jednoduše spočítáte, že na 1 800 kcal denně odpovídá 90 g bílkovin, 225 g sacharidů a 60 g tuků. To je základní výpočet, od kterého se můžete odpíchnout.

Stojíme na začátku startovní čáry

Jakmile to máte propočítané, můžete začít. Nezáleží na tom, zda je zrovna středa, pátek nebo neděle. Začít můžete kdykoliv.

Skvělým pomocníkem jsou Kalorické tabulky, které najdete volně přístupné na internetu. Do nich si poctivě zapisujte jídlo, které jste snědli a snažte se udržet v nastavených hodnotách.

Ze začátku to bude sice trochu opruz, ale uvidíte, že se do toho rychle dostanete a zanedlouho se stane vážení a zapisování jídla naprosto běžnou součástí vašeho života.

Co když překročím nebo nedodržím stanovené hodnoty?

Pokud budete mít některý den větší hlad, nebo naopak se ani zdaleka nepřiblížíte ke stanoveným hodnotám, nevadí. Stačí si následujících několik dnů jídelníček více hlídat a nahnat resty.

Jak poznám výsledky?

Ideální je se ještě před započetím dodržování takového jídelníčku vyfotit a změřit. Díky tomu budete mít kontrolu nad svými výsledky. Měření zároveň opakujte také každý týden, abyste viděli, zda se posouváte.

Každý týden hodnoty upravujte!

Pokud po týdenním měření budete mít míry větší, na následující týden si kcal a hodnoty makroživin trochu uberte. Ubírejte vždy decentně, maximálně po 100 kcal. Cílem je totiž hubnout s co největším kalorickým rozpočtem.

Pokud naopak budete mít váhový úbytek vyšší než 0,5 kg za týden, trochu si kcal a hodnoty makroživin navyšte. Propočty ovšem zůstávají stále stejné. 20 % bílkovin, 50 % sacharidů a 30 % tuků.

Díky této jednoduché strategii budete nejen dlouhodobě hubnout, ale nebudete příliš strádat, budete si moct dopřát všechna jídla, která milujete, a konečně dosáhnete vysněných výsledků bez pochybných koktejlů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *