Loader

Low Carb

Autor : | Bez komentáře | On : 23. 1. 2020 | Kategorie : Dieta, Hubnutí, Jídelníček, Low Carb

Low Carb High Fat stravování, jak zvládnout začátek

Low Carb stravování je oblíbeným způsobem, jak shodit přebytečné kilogramy bez pocitu hladu a nutkavé touze po sladkostech. Strava se skládá především z bílkovin a tuků, omezeny jsou sacharidy. Stravování je známé i jako keto nebo ketogenní dieta, někdy se používá označení nízkosacharidová nebo Atkinsova dieta. Jak si poradit v začátcích?

 

Co je to Low Carb stravování

Low Carb stravování znamená, že v jídelníčku dramatickým způsobem snížíte podíl sacharidů. Konzumovat budete zcela minimální množství sacharidů denně. Namísto nich zvýšíte příjem tuků a bílkovin. Nesmí chybět zelenina a pitný režim založený na vodě.

 

Jak vypadá strava při Low Carb

Základem stravy je maso jakéhokoliv druhu, ryby a plody moře. Ty bývají připraveny na olivovém oleji, másle nebo sádle. Dovoleny jsou i různé druhy vajec a samozřejmě zelenina.Naopak musíte vyloučit vše co obsahuje cukr a dále jakoukoliv obilovinu. Při low carb nepatří do jídelníčku pečivo, těstoviny, brambory, rýže, kukuřice, luštěniny. Vyhnout se musíte všemu co obsahuje bílou mouku, škrob nebo alkohol.

Low Carb dieta

Jedná se o režim, kdy nemusíte počítat kalorie a jíte vždy když máte hlad. Teprve po několika týdnech pomalu zkoušíte přejít na tři nebo dvě velké a vydatné porce jídla za den. V režimu se budete cítit dobře, nebudete mít hlad, a dokonce ani chuť na sladkosti. Nebudou vás trápit výkyvy nálad a pocítíte více energie.

Váhový úbytek je individuální, ale obvykle se jedná o jeden až dva kilogramy za týden.

 

Začínáme s Low Carb

Zpočátku bude těžké překonat zažitý předsudek, že tuky jsou špatné. Budete mít tendenci redukovat sádlo, máslo, olivový olej. Pozor na to, tělo musí mít dostatek energie a při low carb ji získává z tuků. I když vám první týdny bude připadat vaření a příprava jídel jednotvárná, vytrvejte. Za pár týdnů zjistíte, že existuje nespočet lahodných kombinací. Vaření low carb je opravdu snadné a nebudete mít problém ani s jídlem v restauracích. Maso a salát vám nabídnou všude.

Lednici si zásobte dostatečným množstvím zeleniny a masa. Jídlo si připravujte dopředu. Pro náhlé chutě mějte u sebe sáček mandlí, semínek nebo jiných ořechů. Zajímavé ale je, že náhlé chutě vás při low carb nepřepadnou.

Abyste v režimu vydrželi delší čas, musíte se v něm cítit dobře. Proto nikdy nespěchejte. Vůbec nevadí, když budete mít zpočátku 5 porcí povolených potravin ve velkém množství. Jakmile budete mít hlad, najezte se. Počet porcí omezte až za několik týdnů. V žádném případě však nesnižuje množství jídla na porci. Musíte se najíst do sytosti.

 

Pohyb a pitný režim nelze opomenout

Jako u každého dietního režimu i zde platí doporučení na zvýšenou pohybovou aktivitu. U low carb se ale nepouštějte do žádného silového tréninku. Vhodná je lehká kardio zátěž. Přidejte třikrát týdně procházku rychlejším tempem, projeďte se na kole nebo si zajděte zaplavat.

Vypít byste měli alespoň 2 litry čisté vody bez bublinek. K pití můžete i kávu nebo čaj. A sklenka suchého bílého vína jednou týdně také nic nepokazí.

 

Low carb stravování

Budete moci jíst velké porce a budete mít pocit sytosti. Klidně si dejte vejce na slanině nebo pečenou kachnu. Saláty ochuťte tučnou domácí majonézou z olivového oleje. Díky zelenině vám nebudou chybět vitamíny, zlepší se vám pleť, vlasy i nehty. Velkým překvapením je to, že nebudete mít chuť na sladkosti. Omezení cukru pomáhá imunitnímu systému budete odolnější proti zánětlivým i nádorovým onemocněním. Těšit se můžete i na zlepšení i intimní oblasti, nižší krevní tlak a méně únavy.

 

Kdo se nesmí stravovat low carb

Low carb stravování není vhodné pro osoby trpící cukrovkou nebo některým závažným onemocněním. Na pozoru se musí mít i těhotné a kojící ženy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

14 denni detoxikacni jidelnicek

 

Ke stažení zdarma